Saturday, November 12, 2011

eleven eleven eleven

ini masa aku tunggu
tarikh ini cantik
ramai orang suka bukan?

11.11.11.
tapi dalam hati ada benci
benci sbb menjadi dewasa
aku sudah 22.

cukup dewasa?
dewasa untuk fikir hal yg akan dtg
aku mahu balik masa yang dulu
yg hanya turut perintah abah sama dgn mamaku.

aku benci perkataan DEWASA ini
bukan aku takut tua
bukan aku takut utk terus hidup
aku mahu jadi dewasa yang berguna.

bila dewasa
org kata
ouhh da 22 lagi 2,4 thn da bole kawin?

banyak lagi mahu di fikir
fikir bila mahu habis belajar.
fikir kerja.
fikir gaji.
fikir mahu beli kereta.
fikir mahu beli rumah.

baru

fikir bakal suami.
fikir kawin.
fikir anak.

ini semua lumrah hidup
harus di ikut satu persatu
sama sahaja semuanya.
lambat atau cepat
rezeki banyak atau sikit
itu DIA yang tentu.

*terima kasih abah mama sudi membesarkn anak ini
abang adik teman juga sayang kalian.







No comments:

Post a Comment